czwartek, 8 czerwca 2017

Stos: co na blogu w czerwcu?


Pierwsza część roku nie obfitowała raczej w interesujące mnie premiery książkowe  już się bałam, że mój gust zmienił się na tyle, że już nigdy nic dla siebie nie znajdę. Na szczęście (choć z perspektywy mojego portfela to raczej tragedia) im bliżej wakacji, tym więcej ciekawych książek pojawiło się na rynku. Dziś chciałabym pokazać, co trafiło do naszej biblioteczki w ubiegłym miesiącu, a tym samym czego możesz spodziewać się na blogu w najbliższych tygodniach. Niektóre z książek już przeczytałam, w przypadku innych jestem w trakcie, a kilka z pewnością nie doczeka się poznania od deski do deski. Ale łączy je jedna, ważna kwestia: wszystkie ogromnie uwielbiam i bardzo chciałam mieć.


Zakupy książkowe nie były może w ubiegłym miesiącu obfite, ale każdy z nich naprawdę przemyślałam i cieszę się z nich jak dziecko. Ostatnio bardzo często korzystam z księgarni internetowej Świata Książki  na nowości i przedpremiery mamy tam 30% rabatu, ale na promocjach naprawdę dużo książek można upolować 35-40% taniej. Z takiej właśnie przeceny pochodzą książki Rachel Abbott (najpierw kupiłam i przeczytałam Śpij spokojnie, o którym tekst możesz przeczytać tutaj, a że książka bardzo mi się spodobała, szybko kupiłam kolejną), Deniwelacja (może w końcu sięgnę po drugą i kolejne części cyklu), Opowieść podręcznej (najpierw książka, potem serial!)
oraz moja wymarzona, malutka Jadłonomia (tej dużej się bałam, że nieporęczna i bez sensu).

W ostatnim czasie było również kilka ciekawych promocji na stronie Znaku  ja skorzystałam z tej, która pozwalała kupić trzy tytuły, z których, jeśli dobrze pamiętam, dwa były tańsze o 45%. Całe zamówienie kosztowało mnie niecałe 70 zł, a znajdowały się w nim: Slow Life według ojca Leona, nieuchwycone na zdjęciu Sekretne życie drzew oraz Ktoś mnie pokocha (które dostałam i recenzowałam w zeszłym roku tutaj, ale postanowiłam wreszcie wymienić miękką oprawę na twardą).

Perełką w tym zestawie nowości jest prześliczna Księga legend karpackich, którą rodzice przywieźli z tegorocznych wakacji. To mój ulubiony rodzaj pamiątek, dlatego chętnie przyjmę wszelkie polecenia dotyczące zbiorów legend z Waszych regionów (czasem naprawdę ciężko coś takiego znaleźć).


W tym miesiącu postanowiłam wrócić do prezentowania otrzymanych egzemplarzy recenzenckich. Nie robiłam tego od wielu miesięcy (lat?) z różnych powodów, jednak uważam, że to świetna okazja do utrzymywania samodyscypliny i podsumowywania tego, co już udało się ogarnąć. W ubiegłym miesiącu prym wśród rozpieszczaczy wiodła Czwarta Strona, od której dostałam aż cztery tytuły: Inwigilację (którą właśnie kończę, spodziewaj się opinii jeszcze w tym tygodniu), Szpile, Żniwiarza oraz Apetyt na więcej (przypomnę sobie pierwszy tom i zbiorczo opowiem o całej serii, mam nadzieję, że jeszcze przed lipcową premierą najnowszej książki autorki). 

Dzięki uprzejmości GW Foksal otrzymałam Żercę Katarzyny Bereniki Miszczuk i tym sposobem wyparowała moja wymówka, by odłożyć na później lekturę dwóch pierwszych części cyklu, które dostałam na urodziny. O tej serii również przygotuję zbiorczy post, jestem bardzo ciekawa, czy opinia będzie pozytywna, czy też nie. Z kolei wydawnictwo Znak rozpieściło mnie dwiema majowymi nowościami: Boginią tańca (uwielbiam Ewę Stachniak!) oraz przewspaniałą Zośką Papużanką (którą zachwalam i polecam w tym poście). Swoją cegiełkę dołożyło również Sine Qua Non i debiutancka powieść Tomasza Marchewki, która mnie osobiście nie zachwyciła, ale i tak zachęcam do przeczytania, bo opinie zbiera całkiem niezłe (więcej na ten temat tutaj).


A jak tam Twoje majowe nowości? Co czytasz?


13 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytałabym recenzję slow life, czekam niecierpliwie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę to miała na uwadze, zwłaszcza że czekałam na tę książkę naprawdę długo. :)

      Usuń
  2. Nie mogę się doczekać, aż wreszcie wezmę się za Mroza!

    Piękne zbiory. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio wpadła mi w oko książka Zośki Papużanki i chyba koniecznie muszę ją poznać, bo opinie ma świetne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bęzie mi się ciekawie czytać Twoje recenzję, gdyż żadnej z powyższych książek nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do mnie też przywędrowało kilka świetnych powieści. Tobie najbardziej zazdroszczę "Opowieści podręcznej".

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej jestem ciekawa recenzji "Inwigilacja", już nie mogę się doczekać :)
    Czy planujesz zrobić również recenzję książki "Zatrzymać dzień"? Jestem ciekawa Twojej opinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Inwigilacja" w najbliższych dniach, wczoraj skończyłam ją czytać. :)
      Co do "Zatrzymać dzień" - nigdy wcześniej o tej książce nie słyszałam i póki co nie mam jej w planach.

      Usuń
  7. Ja z braku czasu zaprzestałam prezentowania stosów, a od tego roku również podsumowań... Do pierwszego chyba wrócę :) Udanego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Poluję na "Jadłonomię", ale na razie budżet nie pozwala mi na większe zakupy ;/ Jestem również ciekawa "Żniwiarza", bo w sieci jest wiele skrajnych opinii ;) Przyjemnej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, to mnie zaciekawiłaś, bo prawdę mówiąc nie czytałam jeszcze żadnej recenzji "Żniwiarza" i nie wiedziałam, że wzbudza tak skrajne emocje. Tym szybciej po niego sięgnę, żeby przekonać się, czy mnie się spodoba.

      Usuń
  9. Niedawno skończyłam Szeptuchę i zaraz zabieram sie za Noc Kupały, aby szybko nadrobić Żercę :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są dla nas źródłem siły do prowadzenia bloga i wielkiej radości, dlatego też będziemy wdzięczni za każdy pozostawiony przez Was ślad.