wtorek, 29 maja 2018

Co czytać w czerwcu? Subiektywny przegląd zapowiedzi



Miesiąc temu, kiedy szykowałam pierwszy post z zapowiedziami, byłam pewna, że liczba książek na przestrzeni kolejnych miesięcy będzie oscylowała w granicach 5. Jak bardzo się pomyliłam! Może to wysyp nowości przed martwym sezonem letnim (chcę tak myśleć!), ale fakty są takie, że wyszparałam aż 9 pozycji, które pojawią się na rynku w czerwcu, a które bardzo, bardzo chciałabym przeczytać (lub już czytałam i polecam z całego serducha). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, opinie o nich pojawą się na blogu w najbliższych tygodniach.


Stephen King –  Outsider 


Całkiem niedawno dotarłam do punktu, w którym brakujące ksiażki Stephena Kinga (oprócz cyklu Mroczna Wieża, który zbiera Sylwek) mogę z powodzeniem policzyć na palcach jednej ręki. Niestety –  ten stan utrzyma się tylko do premiery Outsidera, który, nawiasem mówiąc, zapowiada się bardzo interesująco. Makabryczne zbrodnie zawsze przyciągają moją uwagę. 

Jestem ciekawa, czy Mistrz porzuci konwencję klasycznego horroru i zaproponuje nam pełnokrwisty kryminał (jak wskazuje opis okładkowy), czy też jednak pojawią się w tej powieści elementy grozy. Nie mogę się doczekać lektury!

Premiera 5 czerwca 2018.





Maja Lunde  Błękit


Nie jest żadną tajemnicą, że Historia Pszczół Mai Lunde to (moim zdaniem) najlepsza książka 2016 roku. Kiedy usłyszałam, że w 2018 autorka wydaje kolejną powieść, również skupioną na temacie zmian klimatycznych, aż podskoczyłam z radości.

Błękit to opowieść skupiona na wodzie  jej dzisiejszym marnotrawieniu oraz braku, który może nastąpić już za kilkadziesiąt lat. Historia nie skupia się jedynie na wykorzystaniu zasobów wody, ale także (a właściwie przede wszystkim) na daleko idących zmianach klimatycznych, które w perspektywie lat mogą spowodować suszę i gwałtowny wzrost temperatury na naszym kontynencie.


Premiera 6 czerwca 2018.



Piotr Stelmach – Lżejszy od fotografii. O Grzegorzu Ciechowskim 



Jako osoba pochodząca z miasta, w którym urodził się Grzegorz Ciechowski, czuję się emocjonalnie związana z jego historią i muzyką, którą tworzył. Uwielbiam piosenki Republiki, ale też solowe twory muzyka; wiele z nich towarzyszy mi przez całe życie i ściśle łączy się ze wspomnieniami. Nic więc dziwnego, że tym razem planuję zrobić wyjątek i sięgnąć po biografię, która, jak głosi opis, jest najpełniejszym portretem Grzegorza Ciechowskiego. Historia opowiedziana z perspektywy bliższych i dalszych krewnych, przyjaciół, znajomych artysty. Mam nadzieję, że będzie to portret ciekawy.

Premiera 6 czerwca 2018.






Dorian Malovic – Miłość made in China



Nie jestem wielką fanką reportaży, ale jeśli temat mnie interesuje, mogę pochłaniać podobne książki bez umiaru. Na Miłość made in China zwróciłam uwagę od razu - temat chińskiego rynku matrymonialnego wydaje się naprawdę ciekawy. Książka Doriana Malovica jest opowieścią o matkach, córkach, żonach i partnerkach. O ich trudnej sytuacji, ale też o kontekście historycznym i kulturowym, jaki stanowi samo Państwo Środka. 

Premiera 6 czerwca 2018. 









Cody Cassidy, Paul Doherty – Już nie żyjesz



Po pewne książki sięgam wyłącznie dla rozrywki. Ta jest jedną z nich.

Pamiętam, że kiedyś (kiedy jeszcze oglądałam telewizję) na jednym z popularnonaukowych kanałów można było zobaczyć program Śmierć na 1000 sposobów (czy jakoś tak). Abstrahując od walorów rozrywkowych, niektóre odcinki były naprawdę ciekawe pod względem naukowym! W przypadku Już nie żyjesz mamy do czynienia z książkową wariacją na ten sam temat: najbardziej dziwnych, makabrycznych i zaskakujących sposobów pożegnania się z życiem.

Premiera 6 czerwca 2018. 





Nik Southern – Jak nie zabić swoich roślin



Tym razem posłużę się opisem wydawcy, bo nie jestem w stanie napisać nic bardziej trafnego. Nie wiem, skąd wydawnictwo Otwarte zna szczegóły mojego życia, ale to brzmi aż nazbyt znajomo...

Jesteś seryjnym zabójcą roślin? Ile kwiatów masz na sumieniu? Ile doniczek wyniosłeś na śmietnik? Przyparty do muru wstydliwie wyznajesz, że potrafisz ususzyć nawet kaktusa? Czas z tym skończyć!

Myślicie, że ta książka może być moją nadzieją?

Premiera 6 czerwca 2018. 





Johann Hari – Ścigając krzyk



Kolejny w tym zestawieniu reportaż, którego nie mogłam sobie odpuścić ze względu na temat. Ścigając krzyk to opowieśc o wojnach z narkotykami i próbach ich całkowitego wytępienia, które miały miejsce na przestrzeni lat i trwają do dziś. Autor nie tylko opisuje wydarzenia z całego świata, ale też stara się dowieść, że powodem obecnego stanu rzeczy jest prohibicja.

Osobiście uważam, że spojrzenie autora na uzależnienia i samo istnienie narkotyków może być bardzo ciekawe. Obawiam się lekko o obiektywizm tego reportażu (wygląda na podporządkowany jednej idei), ale tak czy inaczej bardzo chciałabym go poznać.


Premiera 16 czerwca 2018. 



Karen Cleveland – Muszę to wiedzieć



Historia Vivian – matki czworga dzieci, szczęśliwej żony i analityczki CIA, której życie wali się w gruzy po tym, jak okazuje się, że jej mąż jest... rosyjskim szpiegiem. Muszę to wiedzieć stanowi połączenie dramatu obyczajowego i thrillera, co wypada bardzo dobrze. I chociaż książka jest nieco inna, niż się spodziewałam, to naprawdę bardzo mi się podobała. 

Więcej możecie przeczytać w mojej opinii  tutaj.

Premiera 20 czerwca 2018. 







Agnieszka Olejnik – Szukam właśnie ciebie 



Ta propozycja nie wymaga dalszego komentarza. Książki Agnieszki Olejnik praktycznie pochłaniam i każdą kolejną jestem równie zachwycona, podobnie z resztą moja Mama, która sukcesywnie mi je podkrada. 

Na Szukam właśnie ciebie ostrzę sobie ząbki szczególnie, bo ma to być książka poważniejsza, z większą dawką goryczy niż zazwyczaj. Bardzo lubię Agnieszkę Olejnik w takim wydaniu, więc jestem niemal pewna, że powieść okaże się wspaniała.


Premiera 20 czerwca 2018.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są dla nas źródłem siły do prowadzenia bloga i wielkiej radości, dlatego też będziemy wdzięczni za każdy pozostawiony przez Was ślad.